en cz de

Nordic walking kurzy

Pro příznivce nových trendů ve zdravém a aktivním životním stylu je zde naše nabídka lekcí nordic walkingu. Vyškolený instruktor vám ukáže správné techniky chůze v různém terénu a intenzitě. Objevíte širokou řadu benefitů, které vám dvě hůlky nabídnou. Největším bonusem je aktivní zapojení mnohem více svalových skupin horní poloviny těla, což z obyčejné chůze dělá aerobní aktivitu, která je blahodárná na činnost srdce, dýchacího ústrojí a oběhového systému. Věnovat se s námi můžete také systematické fyzické přípravě ve formě pravidelných tréninků s individuální tréninkovým plánem.

Nordic Walking Vám však nabízí mnohem více než jen zdravou fyzickou aktivitu, během relaxačních programů ve skupinkách zapomenete na stres a Vaše pracovní nasazení. Necháte za hlavou razítka počítače a užijete si příjmení chvíle v přírodě. Klademe velký důraz na maximálně pohodový průběh akcí. Můžete s námi vyrazit na hodinku či na dvě ve všední dny nebo o víkendu na celý den, vždy vybereme zajímavou trasu a vhodně ji doplníme o výukový nebo treninkový program. 

  • aktivní zapojení téměř všech svalů
  • přispívá ke správnému držení těla, protože chůze napomáhá k pohyblivosti páteře, a tím ulevuje zdravotním potížím se zády
  • při nordic walkingu lze regulovat zátěž horní i dolní poloviny těla
  • celkové zlepšení metabolismu
  • zlepšení koordinace pohybů
  • posiluje se
  • hole vám při chůzi odlehčují zátěž vašich kloubů
  • často se doporučuje při rehabilitaci pohybového systému nebo poúrazových stavů či operaci srdce aj.


Více o Nordic Walkingu      Zdravotní benefity       Kondiční trénink      O vybavení   

Nordic walking - Základní kurz pro začátečníky

Základní seznámení s tímto novým sportem obsahuje kratší teoretickou přednášku v terénu, při které se seznámíte se základní technikou a materiálem. Následuje praktický nácvik základních dovedností v různých typech terénu při střídání intenzity. Samozřejmostí je nepřetržitá konzultace s instruktorem. Maximální důraz klademe na individuální přístup a pohodovou atmosféru. Cílem kurz je naučit Vás správnou techniku, přiblížit Vám tento krásný sport, ale i ukázat Vám krásná a málo známá místa, která se nachází v okolí Ústí nad Labem. 

 

2,5 hodin / 290 Kč

Termíny kurzů:

4.6.2017/ 2.7.2017/ 6.8.2017/ 3.9.2017

 

Nordic walking - Kurz pro začátečníky

Základní seznámení s tímto novým sportem obsahuje kratší teoretickou přednášku v terénu, při které se seznámíte se základní technikou a materiálem. Následuje praktický nácvik základních dovedností v různých typech terénu při střídání intenzity. Samozřejmostí je nepřetržitá konzultace s instruktorem. Maximální důraz klademe na individuální přístup a pohodovou atmosféru. Cílem kurz je naučit Vás správnou techniku, přiblížit Vám tento krásný sport, ale i ukázat Vám krásná a málo známá místa, která se nachází v okolí Ústí nad Labem. 

 

2 x 2,5 hodin / 490 Kč

 

Termíny kurzů: 

4.6.2017/ 2.7.2017/ 6.8.2017/ 3.9.2017 


Rozšířený kurz pro začátečníky - Vím proč a co dělám

Seznamte se s nordic walkingem a se vším co obnáší hlouběji na kurzu Nordic Walking - Vím proč a co dělám. Profesionální instruktor Vám předá šíroke pemzum  zajímavých teoretických poznatků přímo v terénu, ty jsou samozřejmě ihned aplikovány v praxi metodou slyším, zkusím rozumím... Absolvujeme delší pestrý výlet osvojíte si všechny potřebné dovednosti a nudit se rozhodně nebudete.

5 hodin / 490 Kč


Termíny kurzů

27. 5. 2017/ 17. 6. 2017/ 2. 9. 2017/ 16. 9. 2017

 


V.I.P. kurz - jen vy a instruktor

 

Dopřejte si komplexní služby a individuální přístup instruktora. Vyladíme váš styl, poradíme s materiálem a vypracujeme plán s možností dalších konzultací. Individuální kurz je vhodný i tehdy, když se chcete věnovat nordic walkingu naplno, během individuální lekce dokonale zvládnete techniku, díky intenzivnímu přístupu profesionálních instruktorů a můžete začít trénovat bez obav, že nemáte správnou techniku.

Žijte aktivně na 100%!!!

Zásadní výhodou kurzu je ryze individuální přístup

 

Termín je možný domluvit, kdykoli Vám to bude vyhovovat

Fit For Fun

 

Zlepšete si fyzičku pod dohledem trenéra, formujte postavu nebo chcete redukovat svou váhu? Díky všestranné zátěži až 90% svalových skupin a zdravotním benefitům je Nordic Walking velmi vhodným sportem jak toho dosáhnout.  Programy Fit For Fun jsou zaměřeny na systematické sledování vašich cílů. Za tímto účelem Vám připravíme osobní tréninkový plán, pro určité časové období. V tomto období jste pod dohledem Vašeho trenéra.

Najdete zde Kondiční kurzy a Redukční kurzy 

Nordic walking & Wellness

Wellness je zdravý a pohodový životní styl. Právě základní části wellness jako je fitness, zvládnutí stresu, výživa a kontrola hmotnosti, osobní návyky a pozitivní přístup k životu nabízíme pod vedením zkušených instruktorů většinou uprostřed hor, které jsou nevyčerpatelným zdrojem energie.

Během dne se na těchto programech věnujeme nordic walkingu na vybraných trasách v místě, odpoledne a večer pak naplno využíváme služeb wellness centra v hotelu. Programy jsou laděny v pohodové atmosféře v duchu wellness a je kladen velký důraz na všechny detaily pohodového průběhu akce včetně vhodně zvoleného jídelníčku.  

Antistres - zábava s holemi

Antistres program  - Nordic walking je doplněn o zábavné hry a aktivity, trasy jsou vybírány a celý program je laděn tak, aby dal zapomenout na všední starosti. Užijte si s námi hodinku a půl pohody a dobijte si baterky do každodenního kolotoče. Nejedná se o žádný speciální nebo dokonce terapeutický program, jen o příjemné vycházky s holemi s kupou zábavy v přírodě na krásných místech v okolí Ústí nad Labem. V průběhu vycházky je samozřejmostí, že instruktor dohlíží na správnou techniku chůze a pomáhá s odstraněním špatných návyků.  

 

Nedělní výlety s holemi

Připravili jsme pro Vás během sezóny pět krásných výletů s instruktorem do atraktivního prostředí Českého Švýcarska, Českého středohoří a Krušných hor. Okolí města Ústí nad Labem nabízí celou řadu netušených krás, které sportu dodávají neopakovatelnou atmosféru

Hole a víno v Labském údolí

Podmanivé Labské údolí mezi Ústím nad Labem a Litoměřicemi má neopakovatelné kouzlo. Sopečnou činností a ledovci formovaná krajina se pyšní názvem „Porta Bohemica“ a je skutečně krásnou branou do Čech. Ostře řezaný kaňon řeky se strmými svahy a teplé klima dává ideální podmínky také k pěstování vinné révy.   Již jakoby navíc pak dokreslují celou scenérii údolí zříceniny hradů, hradišť a kalvárie. Po úbočí a vrších údolí vede krásná stezka vhodná pro nordic walking a skýtající podmanivé výhledy na České středohoří. Konec trasy lemují cestu Žernosecké vinohrady, a proto tuto túru zakončíme degustací vín, v místním vyhlášeném vinařství. 

 

Termíny

3.6.2017/ 1.7.2017/ 5.8.2017/ 2.9.2017

sraz je vždy v 9.00 v prodejně Adventure Base | Pařížská 5 | Ústí nad Labem

Nordic walking pro seniory - procházky a výlety s holemi

Nordic Walking je sportem opravdu pro všechny provozují jej běžně lidé obézní, ženy i muži, lidé středního věku i senioři. Pro seniory je potom o to vhodnější, protože získávají při chůzi s holemi pocit bezpečí, obzvlášť to pak platí na kluzkém povrchu nebo při chůzi v náročnějším terénu. Nordic walkingu se můžete věnovat v každém ročním období. Ti, co se dlouho nepohybovali a nevěnovali se žádným sportovním aktivitám, bude Nordic Walking skvělou příležitostí, jak začít!

Nejde o to abychom překonávali rekordy a fyzické výkony, ale abychom trávili čas aktivně a v pohodě.  

Nordic Walking zeměpis

 

 Několikadenní zájezdy do krásných destinací vhodných pro tuto aktivitu v ČR nebo zájezdy do zahraničí spojené s nordic walkingem. Můžete je s námi do hor a obdivovat Alpské štíty nebo se vydejte do Chorvatska a zpestřete si relaxaci u moře aktivním pohybem. Užijte si nádherné výšlapy a partou stejně smýšlejících lidí a holemi.

O nordic walkingu

Jak už sám název říká, nordic walking vznikl ve Skandinávii konkrétně ve Finsku, jako letní tréninková metoda běžců na lyžích. Někteří považují za vznik nodric walkingu rok 1988, kdy se měly konat závody v běhu na lyžích, ale pro nedostatek sněhu byli organizátoři změnit plán a vyslali závodníky na trať jen s holemi. Pravdou ovšem je, že tréning chůze a běhu s hůlkami má mnohem delší tradici a postupně se začal šířit jako oblíbená sportovní a rekreační aktivita do ostatních zemí.

 

Zásadní výhodou, která činí tento sport vhodný pro široké skupiny zájemců je jeho jednoduchost, vycházející z nejzákladnějšího lidského pohybu – lidské chůze. Je ovšem důležité připomenout, že je potřeba zvládnout správnou techniku a biomechaniku chůze. Pokud je vše provedeno tak, jak se má, člověk zatěžuje až 90% svalů. Pomohou nám k tomu speciálně navržené hole. Technika není příliš náročná, proto si ji určitě rychle osvojíte. Výhodou také je, že intenzitu tréninku si můžete dávkovat sami dle svých možností a nejste tak závislí na výkonnosti nebo počet ostatních, hole navíc nezabírají příliš mnoho místa, prakticky všude se dá najít vhodný terén, máte tak jistotu, že svůj sport budete moct pěstovat prakticky všude. Hole se tak stanou Vašimi společníky na dovolené u moře, vezmete si je sebou na víkendy s přáteli a podobně.

S tréninkem může začít úplně každý a nezáleží na věku pohlaví, nebo fyzické zdatnosti, na čem záleží je jen vůle začít a vytrvat. Nordic walking můžete využít jako doplňkovou sportovní aktivitu k Vašim tréninkům nebo jako hlavní sport třeba za účelem redukce váhy nebo zlepšení fyzické kondice. Co se moc nedoceňuje je ovšem i psychická relaxace, kdy nejen vlivem zlepšeného dýchání a prokrvení, ale také tím, že se pohybujete na čerstvém vzduch, třeba posloucháte příjemnou hudbu a objevujete krásná nepoznaná místa, dáváte tělu možnost relaxovat i po psychické stránce.

Nebojte se, že ze začátku nebude Vaše technika koordinovaného pohybu dokonalá, důležité je, že se chcete hýbat, protože v lidském těle neexistuje žádný orgán, který reaguje na pohyb negativně. Po samostatném začátku, seznámení se s tímto druhem pohybu, doporučujeme vštípit si správnou techniku. To by se mělo dít pod dohledem kvalifikovaného trenéra, který je vyškolen nejen v oblasti Nordic Walkingu, ale který má i dostačující znalosti ve sportu obecně. Díky tomu je zajištěna bezpečnost účastníků při tréninku, dlouhodobě plánovaný nárůst tréninkového množství, a to na didaktických i pedagogických základech. Má to své výhody - pestrý a cílený trénink, který všechny nadchne, dává jistotu, že u tohoto sportu i dále vydrží.

Kondiční trénink

Pro každý kondiční sport obecně platí, že je ideální provozovat jej asi třikrát týdně a výkon by měl trvat zhruba jednu hodinu, přičemž začátečníci by měli začínat na zhruba čtyřiceti minutách, než si jejich tělo zvykne.  Pamatujte, že klíčem k úspěchu je důslednost a každé vynechání Vás vrací o několik tréninků zpět. To samé lze říci o nordic walkingu, stejně jako o ostatních sportech. Náročné je to opět především pro začínající, protože jak známo začátky nejvíce „bolí“, ale už po několika týdnech na sobě začnete pozorovat zlepšení kondice a obecně se budete cítit mnohem lépe, jak po fyzické tak i po psychické stránce, protože první úspěchy motivují. Důležité ovšem je „nepřepálit začátek“! začněte v pozvolném tempu a nechte svaly a klouby zvyknout si na zátěž. Motivace k tréninku bude pravděpodobně různá, ale aktivním provozováním nordic walkingu můžeme sledovat několik cílů, mezi ty časté patří redukce váhy, zlepšení fyzické kondice, rehabilitace poúrazových stavů, zpevnění a tvarování postavy, doplňková sportovní aktivita nebo zlepšení zdravotního stavu – viz kapitola zdravotní benefity.

Rádi Vám pomůžeme se skladbou Vašeho tréninku, který připravíme na míru Vašim potřebám. Neznamená to ovšem, že Vám budeme vnucovat trenéra nebo trenérku na každou vycházku s holemi, dle našeho názoru je ideální, když vám připravíme individuální plán, který si budete plnit a jednou týdne se pak sejdete na společném tréninku, kde Vaši trenéři dohlédnou na Vaši techniku a vyhodnotí aktuální kondici, na jejím základě pak připraví trénink na další období. Samozřejmě, pokud budete chtít osobního trenéra, rádi Vám vyjdeme vstříc.  

Náš tréninkový program lze velmi snadno přizpůsobit Vašim představám, výkonosti a Vašim časovým možnostem. Na přípravě tréninkového plánu pracují profesionální trenéři a bývalí i aktivní sportovci, kteří využívají nejmodernějších trendů ve sportovní přípravě i vyhodnocování vytrvalostní výkonnosti. Během krátké doby také spustíme internetový tréninkový deník každému zaregistrovanému sportovci, bude přístupný on – line, aby jste měli přístup k Vašim přehledům.

Individuální tréninkový plán.

Každý individuální tréninkový plán zacílen na celkové povzbuzení organismu a zlepšení fyzické kondice. Je určeny všem, kteří chtějí předcházet civilizačním chorobám a dopadům nezdravého životního stylu.

Na tělesnou kondici má vliv několik aspektů: dýchací aparát, oběhový systém a nebo taky podíl tělesného tuku. Aktuální stav je třeba posoudit zátěžovým testem, bez kterého je tvorba kondičního programu pro špičkové sportovce prakticky nemyslitelná.

Kondiční program vede u všech sportovců ke zvýšení fyzické kondice, je třeba ho vhodně zařadit dotréninkového cyklu jak u individuálních tak u kolektivních sportovců a doplnit tak jednostranné zatížení sportovce. Pro běžnou populaci slouží kondiční plán jako vodítko ke správnému zatěžování organismu a stačí přibližné stanovení parametrů na základě jednoduchých měření. Kondiční tréninkový program připravuje kondiční trenér. Dle aktuální fyzické kondice sportovce posoudí jeho reálné možnosti a sestaví tréninkový program, který vede k požadovaným cílům. Jedním ze základních cílů je stálý růst trénovanosti. Využíváme nejmodernější postupy a metody. Rozplánování tréninkové intenzity je standardně připraveno pro pulz (v TF).

Zdravotní benefity

Zdravotních přínosů nordic walkingu je celá řada a je poměrně těžké čemu dát větší důležitost, ale vzhledem k současnému málo aktivnímu životnímu stylu bych vyzdvihl, že zvyšuje celkovou trénovanost a fyzickou zdatnost organizmu. Nordic walking při správném provedení zapojuje 90% svalů. Díky tomu může mít tento sport celou řadu využití, od intenzivního výkonnostního tréninku, přes cestu k udržení nebo znovu nabytí fyzické kondice, v neposlední řadě také velmi účinný způsob redukce váhy. Jak již bylo uvedeno v jiné kapitole, je to také skvělý způsob psychické relaxace. V době sedavého zaměstnání je to také mimořádně účinná prevence civilizačních chorob nebo rehabilitace.

Tím, že zapojujeme do „práce“ celé tělo je nordic walking velmi vhodný pro lidi, kteří dlouhou dobu nesportovali vůbec. Tělo je tak zatěžováno rovnoměrně, což je při obnově fyzické kondice velmi důležité a navíc, tím že zapojujeme do chůze i ruce, vnímáme ji pocitově méně náročnou, přitom efekt je právě opačný.

 

Jen namátkou uvádíme některé ze zdravotních přínosů:

 

Zpevnění postavy – svalů, které omezuje jejich bolest, dále omezuje opotřebení kloubů

 

Zpevnění kostí a kloubů, díky tomu snižuje riziko osteoporózy

 

Udržuje optimální hmotnost tím, že zvyšuje spalování tuků, díky tomu také snižuje zatěžování kloubů

 

Šetří srdce, zvyšuje trénovanost srdečního svalu, jeho odolnost a zlepšuje oběhový systém.

 

Pomáhá cévnímu systému, pomáhá udržovat krevní tlak a zlepšuje prokrvení organizmu.

 

Aktivuje imunitní systém, tím předcházíte nachlazení, chřipkám a podobně

 

Zlepšuje kvalitu spánku a zvětšuje objem plic

 

V neposlední řadě zlepšuje psychickou kondici vyplavováním endorfinů – hormonů štěstí. Dále nejen vlivem zlepšeného dýchání a prokrvení, ale také tím, že se pohybujete na čerstvém vzduchu, třeba posloucháte příjemnou hudbu a objevujete krásná nepoznaná místa, dáváte tělu možnost relaxovat i po psychické stránce.

Vybavení pro nordic walking

Základní pomůckou pro nordic Walking jsou hole, a hned v úvodu musíme zdůraznit, že jsou to hole speciálně konstruované pro tento sport a bylo by velkou chybou zaměnit je s trekovými holemi. Ty jsou určeny pro turistiku nebo treky v horách, ale nordic walkingová hůl je v oblasti rukojeti značně odlišná. Tato odlišnost vyplívá z rozdílů v technice severské chůze oproti trekům v horách. Stejně jako nordic walking i tyto hole vycházejí z běžeckého lyžování a rukojeť s poutkem hole jsou jim také velmi podobná a u některých výrobců se využívají dokonce stejné rukojeti i poutka, zatím co trekové hole mají rukojeť i poutka podobná spíše sjezdovým holím, tedy širší a poutka volnější.

Poutko hole pro nordic walking je tříbodové, upíná se přesně na ruku tak aby poskytovalo co nejlepší oporu v oporové fázi a při vypouštění hole ji opět jistě vracelo zpět do dlaně. Poutka na holích mohou být pevná nebo odpínací, což je určitě praktické, když nemusíte neustále povolovat a utahovat poutka.

Odlišnosti ovšem nalezneme i na těle a hrotu hole, Tělo hole pro Nordic walking je užší hole je tak výrazně lehčí, v případě teleskopických holí jsou v drtivé většině dvoudílné. Moderní hle jsou vyráběny z lehkých, ale velmi pevných materiálů. U kvalitních holí může být pořizovací cena poněkud vyšší, ale pokud se nordic Walkingu chcete věnovat, určitě se vám tato investice vyplatí.  Hroty holí jsou opět většinou stejné s běžeckými, tedy tzv. zobáček, na ten se v případě chůze po asfaltu nebo velmi tvrdém povrchu nasazují takzvané botičky, gumové násadky na hroty, které zajišťují výbornou přilnavost k těmto povrchům. 

Kontaktujte nás

Obchod: +420 474 774 000

mobil: +420 602 295 919 info@adventurecompany.cz

po-pá: 9-18 h
Rooseveltova 2
Ústí nad Labem, 400 01

Parkování pro zákazníky

přímo před domem!!!

 FB diskuse

 

 

 

Kudyznudy.cz - tipy na výlet

webdnes.cz
®2008